Vyhledat
Aktuality
Výbor SVDS
19.8.2015
z dnešní mailové korespondence
V modulu "Interní informace" v neveřejné části věnujjte, prosím, pozornost článku
Glosa 19.8.2015
Kompletní stenozáznam k tisku č. 115 a jak kdo hlasoval
12.8.2015
naleznete v modulu Legislativa pod názvem "Kompletní stenozáznam a hlasování" pod položkou 56
Opravdu je to k zamyšlení, jen nevím, co a kdo opravdu chce.
K tomu nelze dojít ani po bedlivém přečtení vystoupení některých senátorů a jejich hlasování.
Když si otevřete úvodní stránky Senátu, můžete se dočíst v úvodním slovu předsedy Senátu toto:
Senát chce být tou uvážlivější, konstruktivnější parlamentní komorou.
Díky tomu, že v něm zasedají zkušení, sebevědomí lidé, kteří už mají něco za sebou, jsou senátní jednání důstojná a daří se na nich prosazovat legislativu, která je ku prospěchu občanů naší země
Rád bych dodal "Kdyby Pán Bůh" dal.
Nakonec čtěte v modulu Legislativa kompletní stenozáznam.
11. schůze Senátu rozhodla
12.8.2015
Tisk č. 115 jako bod 2 dnešní 11. schůze schválen
Komentář a stenozáznam naleznete v modulu Legislativa pod názvem "Tisk č. 115 schválen", polžka č. 55
11. schůze Senátu bude zahájena 12. srpna v 9 hodin
10.8.2015
11.8.2015 bude návrh zákona projednán ve výboru pro životní prostředí v 09,45 hod. Zástupce SVDS je přihlášen do obecné rozpravy.
Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 169/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 25/2008 Sb., o integrovaném registru znečišťování životního prostředí a integrovaném systému plnění ohlašovacích povinností v oblasti životního prostředí a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů - tisk č. 115 bude projednán jako bod č. 8.
Viz tento odkaz zde
Tisk č. 115, zvaný také jako Infringementová novela, obsahuje kromě jiného také přílepek, kterým je snaha dosáhnout posvěcení nepovedené novely, kterou "byla zvedena bezhotovost od 1.4.2015"
Podkladový materiál čtěte zde
Projednání tisku č. 115
2.8.2015
odloženo na 11.8.2015
Dne 31.7.2015 jsme obdrželi toto sdělení
Vážený pane předsedo,
sděluji Vám, že termín 13. schůze výboru se změnil z 5. 8. 2015 na 11. 8. 2015, kdy projednávání NZ o odpadech je zařazeno na programu od 9.45 hod. Pozvánku na schůzi výboru Vám zasílám v příloze.
V obecné rozpravě je samozřejmě možné vystoupit.
S přáním hezkého dne,
Iva Jindřichová
asistentka
Výboru pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí PČR
E-mail: jindrichovai@senat.cz Pozvánku naleznete zde Poznámka: Sestava, která nastoupí po projednání našeho bodu bude zajímavá, viz níže:
|
|
info z 28.7.2015
28.7.2015
Info, které bylo dnes rozesláno na mailové adresy
naleznete také v neveřejné části v modulu "Interní informace", pod názvem
Info z 28.7.2015, polžka č. 43.
Infringementová novela ve výboru pro životní prostředí
23.7.2015
5. srpna v 10.30 hod
Tisk č. 115, obsahující přílepek "bezhotovost", je zařazen jako bod 2 na jednání
VÝBORU PRO ÚZEMNÍ ROZVOJ, VEŘEJNOU SPRÁVU A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ.
Viz tento odkaz: /userfiles/files/pozvanka_VUZP_13-5_8_2015.pdf
Před jednáním výboru pro životní prostředí Senátu
19.7.2015
několik poznámek
Otevřete, prosím, své mailové schránky.
Petr Miller
Upozornění na důležitý mail
15.7.2015
odeslaný dne 15.7.2015
Dnes byl odeslán důležitý mail členům SVDS. Prosíme, zkontrolujte své mailové schránky.
Výbor SVDS
Připomínky vypořádány
9.7.2015
Reakce na Souhrnné vypořádání připomínek z MPŘ k materiálu „Komplexní řešení problematiky negativních jevů při výkupu kovových odpadů v ČR“
Souhrnné vypořádání připomínek z MPŘ k materiálu „Komplexní řešení problematiky negativních jevů při výkupu kovových odpadů v ČR“
Vážení členové, přátelé a sympatizanti.
Před několika dny jsem předal výše uvedený materiál kolegům z výboru, ale doba dovolených a tropická vedra zřejmě byly příčinou, že zatím nemám žádný názor či hodnocení a to přesto, že se jedná o závažný materiál, z jehož obsahu lze usoudit „komu o co jde“. A tak se do částečného shrnutí pouštím sám. V legislativním procesu je dlouho očekávaný nový zákon o odpadech, rozdělený na dva zákony a to na „zákon o odpadech“ a „zákon o výrobcích s ukončenou životností“ a právě Souhrnné vypořádání ukazuje, kdo a jak chápe poněkud nekoncepční a zmatečnou iniciativu MŽP. Tím nechci říci, že vše je špatně a že kdo není s námi, je proti nám. Spíše mně to po přečtení vypořádání a zejména stanovisek MŽP k jednotlivým připomínkám či nesouhlasům, se jeví naopak tak, že kdo není s MŽP, je proti všem, neboť nechápe, jak to s námi myslí dobře. Nebudu komentovat opakující se argumenty, zjevně proti ústavní, i když si nemohu odpustit poznámku, že nechápu, jak vůbec může či mohou některé subjekty a to zejména pokud se jedná o orgány státní správy, či nevládní subjekty, se vymezovat svými návrhy v rozporu s Ústavou. Nakonec proč ne, nemusí souhlasit se všemi články, ale nejdříve musí dosáhnout jejich změny a pokud ne, pak nezbývá, než lidově a naprosto tvrdě „sklapnout kufry“ a to se týká i některých členů Parlamentu, kteří to „skousnou“ jistě nelibě.
Doporučuji celý materiál přečíst velmi pozorně. Dnes byla schválena infringementová novela, obsahující narychlo slepený přílepek „bezhotovosti“ a putuje do Senátu. Jak jste měli možnost si přečíst, kritika novely byla místy velmi tvrdá, nicméně postrádal jsem otázky a pochybnosti. Bohužel, nestalo se tak. Do Senátu samozřejmě půjdeme a mezi jinými, chceme vznést požadavek na stanovení určité hranice pro možnost použít hotovostní platbu pro určité situace jako sociální nástroj. Není to nic neobvyklého a v řadě států tato forma je uplatněna. Z vypořádání je zřejmé, že tento názor MŽP nesdílí. Bude to tedy náš návrh a je na senátorech, jestli si ho některý osvojí. Sociální politika je složitý problém a především ekonomická disciplína s výrazným revolučním nábojem. To je zřejmě nad rámec chápání mnohých, byť námi, možná z naší hlouposti, dočasně zvolených. Samozřejmě chápu, že zní ovace, na téma snížení krádeží o nějaká procenta, o jejichž validitě nemáme žádné důkazy, na druhou stranu, nejsou informace o tom, kam se přesunul zájem jisté skupiny občanů, aby přivýdělek, o který přišla, získala zpět. Pan ministr Brabec jásá, (měl bych řadu otázek, ale nechci mu kazit radost) a tak jen poznamenám, že zřejmě mu nedošlo, že vylil s vaničkou i dítě. Stále se to opakuje a je to tak říkajíc „ode zdi ke zdi“. Stále řešíme důsledky a neřešíme příčiny. A proč? Protože řešit a vyřešit příčinu je problém a úředník nemá zájem řešit problémy, a když to neřeší ani vláda, je to na pováženou. To není věc nová a již doba první polistopadové vlády a mé střety s Klausem byly ukázkou. Ono vůbec vypořádání ze strany MŽP je k zamyšlení a stačí si v pravém sloupci přečíst argumentaci. Argumentace je silné slovo, spíše opakování zaběhlých a nic neříkajících frází, jak vykličkovat. Protože většina odkazuje na budoucí zákon, můžeme očekávat dramatické chvíle. Není třeba to dále prodlužovat. Je třeba si to v klidu přečíst. Jen do úvodu sděluji, že ve Vypořádání byly naše připomínky téměř ve všech případech „neakceptovány“.
„Neakceptováno“
Že je to je ale hezké slovo“, zvláště když není třeba ho nějak zdůvodňovat.
Souhrnné vypořádání naleznete v modulu "Legislativa" pod názvem "Vypořádání připomínek ke Komplexnímu řešení."
Materiál MŽP "Komplexní řešení........." jsem vyvěsil na našich www stránkách dne 17.4.2015 a naše "Připomínky" dne 29.4.2015
9.7.2015
Petr Miller
Tisk č. 409 postoupen do Senátu
8.7.2015
132. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 169/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 25/2008 Sb., o integrovaném registru znečišťování životního prostředí a integrovaném systému plnění ohlašovacích povinností v oblasti životního prostředí a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 409/ - třetí čtení
Stenozáznam z projednávání čtěte v modulu "Legislativa" pod názvem Infringementová novela opustila Sněmovnu.
Obdrželi jsme z MŽP
24.6.2015
Předseda vlády Mgr. Sobotka postoupil vyřízení naší petice ministrovi Brabcovi
a požádal ho, aby se předmětem naší petice důkladně zabýval a o způsobu vyřízení petice podal informaci.
Text, který ministr Brabec považuje za přiměřený způsob vyřízení, uložený přerdsedou vlády, si můžete přečíst v sekci "Interní informace", pod č. 42, "Ministr Brabec "vyřídil" naší petici".
Je dobré dát si od hodnocení nějaké problémové věci odstup a pak se k tomu vrátit. Ovšem po přečtení mohu sdělit první rozpaky - "Co vlastně chtěl básník říci???"
Vždy když někdo hlásá, že chce řešit cokoli komplexně, mne napadne, o co že tu komplexnost opírá a co do ní zahrnuje. V případě řešení krádeží kovových předmětů, pak to, co jsem si mohl doposud přečíst, se o komplexnost opravdu nejedná, A tak jde jen opět o rutinní práci úředníka, jehož pohled na skutečný život a problematiku končí před dveřmi ministerstva.
SVDS pana ministra v této věci osloví a o výsledku budeme informovat.
Petr Miller předseda SVDS
Odpověď premiérovi Sobotkovi
16.6.2015
Dnes jsme odeslali odpověď a poděkování
Odpověď naleznete v sekci "Interní informace" pod bodem č. 41 a názvem "Poděkování"
Petice - odpověď
15.6.2015
Premiér Sobotka odpověděl
Dnes jsme obdrželi do datové schránky odpověď premiéra Bohuslava Sobotky na podání naší Petice na Úřad vlády.
Odpověď naleznete v sekci "Interní informace" pod č. 40 a názvem "Petice splnila"
12. shromáždění
11.6.2015
První info a fotky
Král je mrtev, ať žije král……..
12. shromáždění za námi, ať žije 13. shromáždění….. i když 12. shromáždění vlastně ještě neskončilo, protože je několik problémových témat, o kterých panuje po dnešním dnu deklarovaná shoda a ochota, že je na nich třeba spolupracovat a to neprodleně. Ta témata jsou tři (zatím) a všechny se dotýkají podnikání v segmentu výkupu a zpracování druhotných surovin. Zpracování nového „obrazového katalogu“, definice „strojní zařízení“ a formy „bezhotovosti“. Ne že by nebyla jiná témata, např. co je to „druhotná surovina“, ale nechtějme hned přetvořit svět, o což se sice můžeme pokoušet, ale aby to mělo efekt, je třeba, kromě nadšení, získat kvalifikovanou podporu těch, kteří mají rozhodovací pravomoci, a to může být běh na dlouhé trati. Protože je dobré reagovat na důležité události s odstupem aspoň jeden den, tak jen k účasti:
12. shromáždění se účastnilo 67 účastníků, za MŽP ČR Ing. Manhart, za MPO ČR Mgr. Tomíková a ing. Macourek, za GŘÚP ing. Karmazín, za KS REMA Ing. Vandrovec a ing. Beneš, odborný konzultant Ing. Kvítek, za SVDS odborná konzultantka Ing. Směšná, 1 zástupce celostátního tisku.
Několik fotek z dnešního dne naleznete v mailu. Prezentace naleznete v modulu „Zápisy ze shromáždění“ pod názvem „12. shromáždění“.
Pozvánka na 12. shromáždění SVDS
3.6.2015
Program bude na www stránkách zveřejněn v pondělí, dne 8.6.2015
Pozvánku naleznete zde
Věcný záměr
28.5.2015
zákona o výrobcích s ukončenou životností a Stanovisko Legislativní rady vlády
Materiály naleznete v modulu "Legislativa" pod názvem "Věcný záměr - ukončená životnost"
položka č 55
Oba věcné záměry vláda schválila
26.5.2015
avšak v Usnesení
Konference "Zpětný odběr"
21.5.2015
Svatořečení firmy ASEKOL
Ono je to tak, že je pro některá očekávání naprosto nutná určitá atmosféra a pokud není, tak je to demotivující a ospalé. Prostě každý si něco řekne a v podstatě je rád, že to má za sebou. Když jsem přijal pozvání do Corinthia Towers, ze všech stran jsem byl varován a tak jsem se podle toho připravil, protože jsem nevěděl co mne čeká. Tentokrát to bylo jednodušší, věděl jsem, že mne nic nového nečeká, spíše, že se bude omílat stále to samé a dokola. A jako panelista se nemůžete pouštět do delších polemik a úvah, protože i ostatní se chtějí nějak presentovat. Argumenty SMO se stále opakují a už je i nuda od pana Drahovzala poslouchat stále jedno a totéž. Možná, že to bylo tím velkým prostorem, ale panelová diskuse v tomto prostoru je jaksi neosobní. Navíc, když slyšíte jen něco, tak to je pak opravdu problém. Už "téměř kolega" Drahovzal byl ode mne daleko, stejně tak Dr. Kořán, ale dnes už je to také o něčem jiném. Dr. Kořán je mně velice sympatický a jeho nadhled, který je podobný velmi mému, nás prostě spojuje. Tím ovšem nemyslím věcnou problematiku. Doba pokročila a některé systémy se rozeběhly a zastavit je, to už je tak trochu mimo mísu. Bylo by to o soutěži, kdyby nebylo toho nešťastného zrodu KS s požehnáním "de facto" i "de jure" monopolu se státní garancí. Kdo to na MŽP v roce 2005 posvětil, toho aby ve Vatikánu svatořečili za rok aspoň třkrát. Bylo by a jistě ještě bude zajímavé srovnat výkonnost výkupen a KS a to i po nové právní úpravě. Nakonec kdo sbíral dříve, dnes pokračuje pod pláštěm nějakého KS. To může znamenat, že mohou velmi brzy nastat boje mezi KS navzájem a bude to boj o výkupny na život a na smrt, protože ta hra je o procentech. Je to sice směšná hra, protože % se vykazují za stát a nikoliv za kolektivní systémy, ale zřejmě je tu jakási nevole sčítat a to co sečtu, vykazovat do Bruselu. Výkupny si samozřejmě nesmí nechat vzít právo elektro vykupovat, byť pod deštníkem nějakého KS. Ovšem musí to fungovat a ne tak, jak se to, byť pod zastřešením, někdy projevuje v praxi. Ale na hodnocení bych ještě počkal do konce roku a pak bych se zajímal o výkonnost toho či onoho systému. Nakonec jak bylo řečeno, kdo nebude plnit, bude likvidován. Myslím také, že ekonomika sama trh vyčistí, pokud ovšem nebudou nadále působit netržní mechanismy, tedy takové, kdy se každé ráno probudíte a aniž by jste hnuli rukou, máte pod polštářem další peníze. MŽP také hraje nejasnou hru a myslím, že mají sami ze sebou více starostí než je zdrávo. Jeho podpora KS, tohoto tržnímu prostředí naprosto cizího prvku je už skoro dojemná. Odpady hýbou světem a zejména tím, co vždy motivuje a to jsou, jak jinak, peníze. Třeba něco vyplave na povrch. Poněkud mne zklamal pan Lindhqvist. Nejen já, ale určitě i další očekávali, že své představy z roku 1999 přece jenom podrobí kritice, protože doba se dynamicky od zrodu jeho nápadu změnila a s ní i původně záporná hodnota, která vlivem nových technologií se téměř ve 100% změnila na kladnou. Tedy že se aspoň pokusí o zasazení svých představ roku 1999 do reality roku 2015 a dále. Bohužel, tak se nestalo a ani ta forma panelové diskuse neskýtala prostor k takovým otázkám a polemikám.
Nu dobrá, máme to za sebou, jen bych se zamýšlel nad tím, jaký to mělo efekt pro pořadatele. To, že nedošlo k ostrým výměnám určitě neznamená, že se neobjeví. Nakonec oba odpadové zákony v paragrafovaném znění něco napoví a pak to s plnou parádou vypukne.
"Asekol 2015" za námi a co je před námi, „Bůh suď“, a nedivil bych se, kdyby to nevědělo ani MŽP.
Konference byla kreativní a závěr se nesl v duchu inovací směrem k "recyklovanému" střídmému erotickému pojetí. Viz foto.
Co však nelze kolektivnímu systému ASEKOL upřít je to, že za peníze „nás všech“ uspořádal konferenci, která sice pro její účastníky toho mnoho nepřinesla, ale na venek demonstroval, co všechno si neziskový subjekt může dovolit. Zdá se, že nejenom tento kolektivní systém.
Petr Miller
/userfiles/images/IMG_5683.jpg
/userfiles/images/IMG_5694.jpg
dar hasičům zde, tedy ne ony dívky
Thomas Lindhqvist zde
a také pohled na zástupce SVDS zde
<< < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>